7 و اقعیت تسلی بخش در مورد بیماری سرطان

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

7 و اقعیت تسلی بخش در مورد بیماری سرطان

۱۰,۴۷۸ بازديد

این احتمالا اغراق آمیز نیست که بگوییم سرطان مردم را بیش از سایر بیماری ها می ترساند. مردم فکر می کنند که بیماری سرطان یک حکم اعدام است. امروزه، بسیاری از مردم از ترس سرطان گرفتن رنج می برند و اغلب خودشان تشخیص می دهند که آنها بیمار هستند.

 

ما فکر می کنیم که ما باید با ترس هایمان مبارزه کنیم و هرچه سریعتر از آنها خلاص شویم. به همین دلیل است که ما 7 واقعیت تسلی بخش در مورد بیماری سرطان را آماده کرده ایم. ما سعی نمی کنیم بگوییم که باید نشانه های نگران کننده نادیده گرفته شود و نباید به پزشک مراجعه کرد، ما فقط می خواهیم نگرانی ها و ترس های شما را کمتر کنیم.




1. اگر مو روی خال سیاه رشد کند، به احتمال زیاد ملانوم نیست:

بسیاری از افرادی که خال سیاه دارند از ابتلا به سرطان پوست ترس دارند. اما در اینجا خبر خوب این است: اگر مو روی یک خال رشد می کند، احتمالا خوش خیم است. این چیزی است که اگر مو بتواند رشد کند، ساختار پوست تغییر نخواهد کرد. هنگامی که یک فرد مبتلا به سرطان پوست است، کانال هایی که موهایشان رشد می کنند نمی توانند شکل بگیرند.

 

با این حال، اگر موها روی خال رشد کرده اند و در حال حاضر این کار را نمی کند، این هنوز لزوما به این معنی نیست که سرطان است. اما شما هنوز هم باید یک دکتر را ببینید تا مطمئن شوید . 

 

2. تومورهای خوش خیم در اکثر موارد خوش خیم می مانند:

تقریبا تمام تومورهای خوش خیم هرگز سرطانی نیستند، بعلاوه بعضی از موارد استثنایی فوق العاده نادر، مانند پولیپ های روده بزرگ (بهتر است آنها را حذف کنید زیرا می توانند به سرطان تبدیل شوند). بسیاری از تومورهای سینه مانند فیبروآدنوم و کیست تخمدان یا فیبروم های رحم تقریبا هرگز به سرطان تبدیل نمی شوند .


3. اگر دچار برآمدگی دردناک هستید، بسیار بعید به نظر می رسد سرطانی باشد:

بیشتر تومورهای سرطانی آسیب نمی بینند. بنابراین، اگر یک برآمدگی دردناک در بالای پوست یا زیر آن دارید، احتمالا سرطان نیست. اما ممکن است یک عفونت خطرناک باشد که نیاز به درمان دارد، بنابراین باید قطعا دکتر را ببینید!

 

4. علائم که سالها طول می کشد نشانه های سرطان نیستند:

اگر سال ها سرفه یا سردرد دارید یا نفخ شکم دارید، سرطان نیست. اگر سرطان بود، مدتها پیش تو را بین برده بود. با این حال، ممکن است بیماری دیگری باشد، به همین علت با یک پزشک ملاقات کنید.


5. نشانه هایی که می آیند و می روند نشانه های سرطان نیستند:

اگر یک برآمدگی، ناگهان ظاهر شد، مانند یک بثورات، و پس از یک هفته ناپدید شد، این سرطان نیست. سرطان علائمی است که  در طول زمان بیشتر می شوند. تنها استثناء سرطان کولون است که سبب اسهال خونی می شود و ممکن است بروز کند.

 

6. "سن سرطان کمتر شده است" اشتباه است:

به نظر می رسد که بیشتر جوانان مبتلا به سرطان تشخیص داده می شوند اما این درست نیست. در ایالات متحده، متوسط ​​سن یک فرد مبتلا به سرطان 66 سال است و افرادی که زیر 20 سال دارند تنها 1٪ از سرطانها را تشکیل می دهند. افراد بالای 55 سال و بالاتر، بیشترین خطر ابتلا به سرطان را دارند - فقط در حدود 80٪ از سرطانها در میان این گروه سنی قرار دارند.

7. 30 تا 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند:

با توجه به اطلاعاتی که توسط سازمان بهداشت جهانی ارائه می شود، 30 تا 50 درصد از سرطان ها می توانند از طریق تغییر شیوه زندگی یک فرد سالم جلوگیری شوند. در اینجا یک سری توصیه هایی در مورد نحوه محافظت از خود در برابر سرطان ارائه شده است:

سیگار نکشید.

اجازه ندهید افراد دیگر در خانه یا محل کار خود سیگار بکشند.

وزن خود را کنترل کنید.

حرکت بیشتر و اجتناب از شیوه زندگی کم تحرک

خوردن غذاهای کامل گندم، میوه ها و سبزیجات.

محدود کردن مصرف غذاهای با کالری بالا، نوشیدنی های شیرین، گوشت قرمز و غذاهایی که حاوی مقدار زیادی نمک است.

توقف نوشیدن الکل .

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور UV.

سعی کنید با مواد سرطان زا در محل کار تماس نگیرید و دستورالعمل ها و قوانین ایمنی سلامت را دنبال کنید.

سطح تابش در خانه خود را بررسی کنید.

انجام به موقع واکسیناسیون

خانم ها سعی کنند فرزندان خود را شیر بدهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn