نظر اسلام درباره فواید میوه، شیر و سبزیجات

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نظر اسلام درباره فواید میوه، شیر و سبزیجات

۹,۷۹۰ بازديد
پی بردن به خواص انواع خوراکی‌ها کاری می‌کند هم عظمت الهی را دریابیم و هم بهره بیشتری از آن ببریم.
 
به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تغذیه برای انسان از ارزش بسیار زیادی برخوردار است و اگر خواص موجود در غذاها را بدانیم راحت‌تر می‌توانیم از آنها بهره کافی را ببریم، به دلیل اهمیت این امر به نظر اسلام درباره خواص میوه و سبزیجات و شیر از نگاه اسلام می‌پردازیم:
امام علی (ع) درباره خواص شیر می‌فرمایند: شیر گاو دارو و درمان است.
امام باقر (ع) به نقل از پیامبر (ص) می‌فرمایند: خوراکی نمی‌خورد و نوشابه‌ای نمی‌نوشید مگر اینکه می‌گفت: «خدایا! آن را بر ما مبارک فرما، و برای ما به چیزی نیکوتر از آن تبدیلش کن» مگر شیر، که در مورد آن می‌گفت: «خدایا آن را بر ما مبارک فرما، و بیشتر از آن بهره ما قرار ده».
امام صادق (ع) درباره خواص میوه فرمودند: گونه‌ دوم از برآورده‌های زمین، همه انواع میوه‌هایی است که برای انسان عنوان خوراک دارد.
امام صادق (ع) فرمودند: مرد باید از هر میوه عمومی برای خانواده خود بخرد.
احادیثی که در این زمینه وارد شده بر خوردن میوه تأکید دارد و نشان از آن دارد که میوه‌ها به جهت ویتامینی که دارند برای بدن لازم و ضروری است و در فعالیت‌های گوناگون بر روی انسان تأثیر می‌گذارند.
امام صادق (ع) درباره خواص تره و سبزی فرمودند: گونه سوم (از آنچه از زمین بیرون می‌آید) همه اقسام سبزی‌ها و رستنی‌هاست‌؛ و هرچه از آنها که از زمین می‌روید و خاصیت‌هایی برای آدمی دارد و خوراکی برای او محسوب می‌شود.
در روایات اسلامی بر خوردن سبزی‌ها تأکید زیادی می‌شود، برای تندرستی و نیرومندی، نیز مفید است و حتی برای خواص دارویی می‌توانیم از آن بهره ببریم.
منبع: ایسنا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn