تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

جمعه ۰۳ فروردین ۰۳

تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی

۱۰,۷۲۲ بازديد

داروهای گیاهی برای تقویت بینایی 
نوشیدن دمنوش‌ها در فصول پاییز و زمستان بسیار مفید بوده و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.
مواد غذایی همواره نقش‌های حیاتی را در سلامت بدن ایفا می‌کنند و پزشکان در هر مشکل و بیماری خاصی، مصرف برخی مواد غذایی را توصیه و افراد را از خوردن موادی منع می‌کنند. چشم‌ها نیز مانند سایر اندام‌های بدن برای عملکرد خوب به تغذیه سالم نیاز دارند.


مصرف سبزیجات برگ سبز و تازه، انواع میوه‌ها و غلات و خودداری از استفاده از غذا‌های فرآوری شده و فست‌فود‌ها تاثیر بسزایی در تقویت بینایی افراد دارد. مطالعات نشان می‌دهد با مصرف غذا‌های سالم، خطر ابتلا به آب مروارید تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.


رژیم غذایی ناسالم روند پیری را تشدید می‌کند و به بافت‌های چشمی آسیب می‌زند و استفاده از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A ، C و E موجب بهبود بینایی چشم می‌شود. در این مطلب دمنوش‌هایی را معرفی می‌کنیم که مصرف آن‌ها به تقویت بینایی افراد کمک شایانی می‌کند.




خواص دمنوش هلو
مصرف دمنوش هلو نقش موثری در تقویت بینایی و خوش‌بو شدن دهان دارد.


طرز تهیه دمنوش هلو
نخست باید ۲ عدد هلو تازه و رسیده را با دقت بشویید تا پوست آن بدون پرز شود سپس آن‌ها را پوست بکنید به گونه‌ای که مقدار کمی از گوشت درونی میوه روی پوست باقی بماند؛ یک قاشق مربا خوری چای سیاه را به همراه پوست هلو در قوری بریزید و ۲ لیوان آب به آن بیفزایید. در صورت تمایل می‌توانید از عسل نیز استفاده کنید. این مواد را روی حرارت غیر مستقیم به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا دَم بکشد.


خواص دمنوش کرفس و چای‌سبز
استفاده از دمنوش کرفش و چای سبز تاثیر چشمگیری در روند کاهش وزن و افزایش قدرت بینایی افراد دارد.


طرز تهیه دمنوش کرفس و چای‌سبز
برای تهیه دمنوش کرفس و چای سبز یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و ۲ قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب هشتاد درجه سانتی گراد را به آن اضافه کنید. لیوان را به دور از حرارت نگه دارید و بعد از پنج دقیقه آن را بنوشید. برای طعم‌دار شدن کرفس و چای سبز نیز می‌توانید از اندکی زعفران و زیره سبز  استفاده کنید.

خواص دارویی قاصدک
- قابض و مقوی معده است.
- مصرف آن خونریزی از معده را متوقف می‌کند.
- برای ازدیاد شیر مفید است بنابراین زنان شیرده باید مقداری از آن را با سالاد بخورند.
- استفاده از آن سبب تصفیه خون می‌شود.
- مصرف قاصدک در درمان کم‌خونی، اگزما و بیماری‌های پوستی تاثیر بسزایی دارد.


- اشتهاآور است؛ برای این منظور افراد باید چهار گرم ریشه گیاه قاصدک را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش به مدت ۲۰ دقیقه دَم کنند.


- نوشیدن و شستن چشم‌ها با جوشانده گیاه قاصدک به جلای چشم و تقویت بینایی کمک چشمگیری می‌کند.


طرز تهیه دمنوش قاصدک
۳۰ گرم برگ خشک قاصدک را به همراه ۲ لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید سپس آن را صاف و روزانه ۳ فنجان از این جوشانده را به مدت یک ماه میل کنید. در صورت نظر متخصص طب سنتی به مدت بیست روز دیگر نیز مصرف این جوشانده را ادامه دهید. همچنین نباید بیش از سه ماه از گیاه قاصدک استفاده کنید.


موارد منع مصرف دمنوش قاصدک
مبتلایان به مشکلات کبدی، انسداد یا سنگ مجاری صفرا، انسداد روده، زخم اثنی‌عشر، نارسایی کلیوی و مشکلات قلبی باید از استفاده از دمنوش قاصدک خودداری کنند همچنین مصرف این دَمکرده برای افرادی که به گیاهان خانواده آستراسه مانند بابونه و گل مینای چمنی آلرژی دارند و مبتلایان به سنگ مجاری ادرار مضر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn