آیا تا به حال دچار سکسکه شده‌اید؟

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

آیا تا به حال دچار سکسکه شده‌اید؟

۱۰,۱۸۳ بازديد
رئیس اورژانس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان همدان گفت: سکسکه به دنبال یک انقباض غیر‌ارادی عضله دیافراگم و عضلات بین دنده ‌ای بروز می کند.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه همدان، دکتر "مجتبی خزائی" علل بروز سکسکه را متعدد دانست و افزود: سکسکه معمولاً به دنبال متسع شدن معده ایجاد می‌ شود.
وی ادامه داد: در موارد نادری سکسکه می ‌تواند نشان ‌دهنده یک بیماری زمینه‌ ای شدید باشد که از این موارد می‌توان به بدخیمی ‌ها، ام. اس و گاهی ضایعات عروق مغزی اشاره کرد.
رئیس اورژانس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان تصریح کرد: حملات سکسکه معمولاً کمتر از 48 ساعت به طول می‌ انجامد که در این مواقع نیاز به درمان دارویی خاصی نیست.
وی تاکید کرد: اگر سکسکه بیشتر از دو روز و کمتر از یک ماه به طول انجامد به عنوان سکسکه مداوم شناخته شده و در صورتی که بیشتر از یک‎ ماه طول بکشد، سکسکه مقاوم نامیده می ‌شود.
دکتر خزائی ادامه داد: در هر دو صورت یاد شده، نیاز به بررسی پزشکی وجود داشته و معمولاً با دریافت شرح حال و انجام معاینات پزشکی توسط پزشک متخصص، علل زمینه‌ ای قابل تشخیص است.
وی در خصوص روش درمان سکسکه گفت: درمان سکسکه به طور معمول با رفع علت زمینه ‌ای صورت می‎ گیرد و اگر این علل زمینه ‌ای قابل تشخیص نباشد، درمان علتی انجام می ‌شود.
دکتر خزائی با اشاره به درمان علتی سکسکه گفت: از درمان ‌های علتی می‌توان به نگه‌ داشتن تنفس از‌جمله نفس کشیدن در داخل یک یک کیسه، قطع موقت تنفس و در بعضی موارد استفاده از مانورهایی مانند مانور والسالوا، مانور تحریک زبان کوچک و یا قرقره کردن آب سرد اشاره کرد.
وی در خصوص درمان دارویی سکسکه گفت: داروهای مورد استفاده در سکسکه شامل کلرپرومازین، پلازیل، بکلوفن، داروهای ضد‌تشنج و ضد‌افسردگی است.
رئیس اورژانس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان تصریح کرد: در صورتی که بیمار به درمان دارویی پاسخ ندهد، می‌توان از درمان‌های مکمل و جایگزین استفاده کرد.
منبع: ایسنا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn