انقلاب تازه در درمان ناباروری

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

انقلاب تازه در درمان ناباروری

۱۰,۸۳۶ بازديد
دانشمندان موفق به تولید ابزاری در ابعاد یک سکه کوچک شده اند که به زوج های نابارور کمک می کند تا به طور طبیعی باردار شده و صاحب فرزند شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایدیپندنت، دانشمندان موفق به تولید ابزاری در ابعاد یک سکه کوچک شده‌اند که به زوج‌های نابارور کمک می‌کند تا به طور طبیعی باردار شده و صاحب فرزند شوند. این محصول هنوز در مراحل آزمایشی است، اما اگر تاییدیه‌های پزشکی را دریافت کند می‌تواند انقلابی در درمان ناباروری ایجاد کند.

 

متخصصان درمان ناباروری در بیمارستان ساوت همپتون، می‌گویند با کاشت یک ابزار خاص در بدن زنان می‌توان وضعیت اکسیژن، پی‌هاش و دمای درون رحم را کنترل کرد و بدین طریق شرایط مطلوبی را برای رشد جنین فراهم کرد و از سقط آن جلوگیری کرد.

 

این دستگاه با کمک به حفظ شرایط مطلوب در درون رحم به پزشکان کمک می کند تا به سرعت از احتمال وقوع شرایط خطرناک برای جنین مطلع شوند و برای نجات ان دست به کار شوند.

 

تنها در انگلستان و بر اساس آمار وزارت بهداشت این کشور، از هر هفت زن باردار یکی در دوران بارداری مشکلاتی را به علت نامناسب شدن شرایط رحم خود تجربه می کنند که این امر می تواند به سقط جنین منجر شود. تعداد این افراد بالغ بر 3.5 میلیون نفر است.

 

در حال حاضر یک چهارم علل ناباروری در جهان ناشناخته است. اما با اختراع این دستگاه که کنترل دائمی شرایط رحم را ممکن می‌کند، می‌توان به شناخت این نوع عوامل ناشناخته هم کمک شایانی کرد. ابزار یاد شده می‌تواند تا حدی جایگزین تست‌های نازایی نیز بشود.

 

ابزار مذکور شبیه به یک سیم پیچ کوچک است و با یک هفته قرار دادن آن در رحم اطلاعات لازم به طور بی سیم و از طریق یک تراشه کار گذاشته شده در ابزار یادشده به محیط خارج فرستاده می شود. بعد از یک هفته این ابزار از رحم خارج شده و داده های ان مورد تجزیه و تحلیل بیشتری قرار می گیرد تا علل ناباروری یا مشکلات جنین به طور کامل مشخص شود.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn