حرکاتی برای رهایی از کمردرد

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

حرکاتی برای رهایی از کمردرد

۱۱,۰۸۵ بازديد
یکی از شایع‌ترین دردهای ستون فقرات کمردرد است که بیشتر ما آن را حداقل برای مدت کوتاهی تجربه‌ کرده‌ایم. بلند کردن اجسام سنگین، نشستن یا ایستادن‌های طولانی‌مدت، خم و راست شدن مکرر یا چاقی همگی می‌توانند باعث بروز کمردرد شوند. بهترین راه برای پیشگیری از بروز کمردرد تقویت عضلات ناحیه کمر و اجتناب از فعالیت‌هایی است که فشار اضافی را به کمر تحمیل می‌کنند. انجام تمرین‌های زیر به پیشگیری از کمردرد کمک می‌کند.

حرکت اول: یک سمت بدن را روی زمین قرار دهید به طوری که پاها، مفاصل ران و شانه‌هایتان در یک خط مستقیم باشند. به ساعد تکیه کنید، طوری که آرنج شما زیر شانه روی زمین قرار گیرد. سپس لگن خود را از زمین بلند کنید و 15 ثانیه تعادل خود را حفظ کنید. سپس به آهستگی لگن خود را روی زمین برگردانید. این حرکت را در طرف مقابل نیز تکرار کنید. سعی کنید زمان بالا نگه داشتن لگن را به یک دقیقه برسانید. اگر انجام این حرکت برایتان دشوار است، با خم کردن زانوها و مفاصل ران به اندازه 45 درجه می‌توانید از سختی این حرکت بکاهید.



حركت دوم: ‌روي زمين به شكم دراز بكشيد و 5 دقيقه به همين حالت بمانيد. اگر برايتان سخت است، مي‌توانيد يك بالش زير شكمتان قرار دهيد. اين كار باعث برطرف شدن كمردرد شما مي‌شود. هر وقت توانستيد بدون استفاده از بالش به شكم دراز بكشيد، مي‌توانيد بقيه اين حركت را دنبال كنيد. پس از آن كه 5 دقيقه به شكم دراز كشيديد، آرنج‌هاي خود را روي زمين گذاشته و براي 5 دقيقه ديگر به ساعدهاي خود تكيه كنيد. سپس براي مدت يك دقيقه به حالت درازكش اول برگرديد و پس از آن در حالي كه ران خود را به زمين چسبانده‌ايد، دست‌هايتان را به جلو بكشيد و از هم باز كنيد. يك ثانيه در اين وضعيت بمانيد و سپس به حالت درازكش اوليه برگرديد. اين حركت را 4 نوبت و در هر نوبت 10 بار تكرار كنيد. در هنگام انجام اين حركت نبايد دردي را در پاهايتان حس كنيد ولي احساس درد در قسمت تحتاني كمر طبيعي است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn