90 درصد رسیدهای خرید سرطان زا هستند

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

90 درصد رسیدهای خرید سرطان زا هستند

۱۰,۷۵۲ بازديد

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، تحقیقات جدید نشان می دهد حدود ۹۰ درصد رسید های خرید حاوی مواد شیمیایی سرطان زا هستند.

 

تحقیقات نشان می دهد این مواد شیمیایی به سرطان های وابسته به هورمون منجر می شود و قبلا نیز با ناباروری، اوتیسم، ADHD، چاقی مفرط، دیابت نوع دوم تولدزودهنگام نوزاد مرتبط شده بود. 

 

 در همین راستا پروفسور نیکلا اولئا از دانشگاه گرانادا در اسپانیا توصیه می کنند رسید های بانکی در کیف یا خودرو نگهداری نشوند.

 

 جوهر روی رسیدهای بانکی با گذر زمان محو می شود. همچنین این رسیدها از جنس کاغذهای گرمایی است که در آنها BPA وجود دارد.

 

BPA  به رسیدها افزوده می شود تا نوشته های آن هنگام استفاده از جوهر تیره رنگ تر شود و در بطری های پلاستیکی و ظرف های غذایی وجود دارد.  محققان بین المللی به رهبری دانشگاه گرانادا ۱۱۲ کاغذ رسید و بلیت را در برزیل، اسپانیا و فرانسه آزمایش کردند.

 

این تحقیقات نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد رسیدهای جمع آوری شده در برزیل و اسپانیا حاوی این ماده هستند اما فقط نیمی از رسیدهای فرانسوی آن را دارا بودند.

 

درهمین راستا دانشمندان هشدار داده اند باید در نگهداری این رسیدها تجدید نظر کرد. اولئا در این باره می گوید: به عنوان مثال  بلیت ها نباید با مواد غذایی مانند گوشت یا  ماهی تماس داشته باشند. علاوه برآن نباید رسیدها را مچاله کرد و در سطل زباله انداخت، با آنها بازی کرد یا روی آنها  چیزی نوشت.نگهداری آنها در خودرو  یا کیف نیز عمل هوشمندانه ای نیست.



خیلی ممنونم و سپاس گرازم خیلی مطالب مهم و جالبی بود
پاسخ مدير:
سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷, ۱۱:۵۸

سلام خواهش می کنم ممنون از نظرتون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn