چگونه با سیر مشکلات موی سر را رفع کرد ؟

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

چگونه با سیر مشکلات موی سر را رفع کرد ؟

۱۰,۹۹۹ بازديد
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهترین روش برای تقویت موها و درمان ریزش مو استفاده از مواد غذایی مفید برای سلامت پوست و مو می باشد، در این مقاله شما را با فواید سلامتی سیر برای تقویت موهای سر و ابرو بیشتر آشنا می کنیم. راه های سنتی و صنعتی زیادی برای درمان ریزش مو یا درمان تارهای نازک وجود دارد که بعضی ها موثر و بعضی دیگر بی اثر هستند. در این مطلب برای شما از عجایب شگفت انگیز تاثیر سیر بر مو صحبت کرده ایم که مشکلات موی شما را رفع می کند. با ما همراه باشید.



به طور خلاصه اما مفید می توان گفت که سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2، B1 و B3 است.

 

با توجه به تحقیق منتشر شده در یک مجله هندی با موضوع امراض پوستی، مصرف موضعی ژل سیر بر روی پوست سر می‌تواند به رشد موهای جدید در مناطق کم پشت کمک کند. سیر حاوی گوگرد و سلنیم است که با تغذیه فولیکول پوست و موی سر، ساختار ساقه مو را تقویت می‌کند.

 

آلیسین سیر نجات بخش شما از تاسی است

سیر می تواند پایانی برای ریزش مو باشد، چون حاوی میزان زیادی آلیسین است. این ترکیب گوگردی، مشابه همان ترکیبی است که در پیاز وجود دارد و برای درمان ریزش موها موثر عمل می کند. برای مقابله با این مشکل می توانید سیر پوست کنده را روی پوست سرتان بمالید. بهتر است سیر را له کنید تا بیشتری خواص آن آزاد شود. همچنین می توانید سیر را در روغن نارگیل یا زیتون گرم کنید و پوست سر را با این روغن ماساژ دهید. البته حواستان باشد که برای درمان ریزش موی ارثی نمی توان روی سیر حساب کرد.

 

ماسک های موثر متشکل از سیر

 

ماسک آب سیر و عسل

آب 8 حبه سیر را بگیرید این مایع را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. ابتدا موهای تان را با آب خیس کنید سپس این ترکیب را روی کف سر و موهای‌ تان استفاده کنید بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید این درمان را هفته‌ای دو الی سه بار انجام دهید.

 

استفاده از آب سیر به تنهایی می‌تواند باعث تحریک پوست سر شود پس حتما آن را با ماده‌ دیگری ترکیب کنید.

 

ماسک آب سیر و روغن نارگیل

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذا خوری آب سیر ترکیب کنید. این مخلوط را روی کف سر و موهای‌ تان استفاده کنید. آن را به آرامی ماساژ دهید تا پوست سر و موهای‌ تان بتوانند مواد مغذی و فواید سیر را جذب کنند بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد با آب ولرم آبکشی کنید.

 

ماسک روغن نارگیل و سیر

یک حبه سیر را خرد کنید. آن را در روغن نارگیل گرم غوطه‌ور کنید بگذارید این مخلوط یک یا دو هفته بماند (می‌توانید آن را در یخچال بگذارید) روغن را صاف کنید از این روغن روی موهای‌تان استفاده کنید.

 

 

اگر ریزش موهای شما شدید است و یا تار موهایتان خیلی ضعیف است، هر شب قبل از خواب، مقداری سیر روی سرتان بمالید. یک ساعت قبل از خواب یک حبه سیر را نصف کنید و آن را روی سرتان بمالید .

 

در حالیکه سیر را روی سرتان می مالید آن را کمی فشار بدهید تا آب سیر دربیاید و جذب سرتان شود. بعد از یک ساعت سرتان را با روغن زیتون ماساژ بدهید. سپس یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید و یا روی بالشتان را با یک حوله بپوشانید و بخوابید. صبح روز بعد موهایتان را با شامپو بشوئید.

 

خاصیت بی نظیر سیر برای موی سر و ابرو

سیر به دلیل مقادیر بالای آلیسین برای رشد مو و ابرو مفید می باشد. حبه های سیر یا روغن سیر را بر روی پوست سر و ابرو بمالید و خوب ماساژ دهید تا کاملا جذب شود، بگذارید یک شب بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

 

رفع ریزش مو با یک ترکیب ساده سیری

برای درمان ریزش موی سر باید کمبود ویتامین B را که باعث آن شده رفع کرد.

 

سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر برای تقویت مو مفید است. برای درمان ریزش موی سر باید کاری کرد تا جریان خون در زیر پوست سر تحریک شود.

 

همچنین می‌توان علاوه بر استفاده از انواع پیاز خوراکی و سبزی‌ها، موها را با ماست شست‌وشو داد چون آب ماست از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 

همچنین گفته می شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامین B، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می شود.

 

برای به جریان انداختن خون در سر می توان موها را ماساژ داد به شرطی که صابون و شامپو قلیایی نباشد. بدین منظور مقدار کمی سیر را نیز می توان رنده کرد و بعد به آن مقداری عسل اضافه و مخلوط کرد و بر سر مالید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn